Новинки нон-фікшн літератури
Літературна журналістика або нон фікшн набуває все більшої популярності в Україні. Книги, які розповідають про реальні події, викладені в художньому стилі, з невидуманими героями, яких можна зустріти у звичайному житті, дають відчуття абсолютного поринання в дійсність. Ця література має багато напрямків – від науково-пізнавальних творів до біографій та мемуарів. Секрет популярності нон фікшн книг – у доступності викладу часом досить складного філософського та наукового матеріалу, що дозволяє більшості читачів розширювати свій кругозір.
Як виник і розвивався жанр художнього репортажу
Нонфікшн зародився в Сполучених Штатах Америки в середині ХХ століття. Так стали називати художній репортаж – переказ подій журналістом-очевидцем з використанням прийомів художнього стилю – діалогів, детальних описів інтер’єру, мови , портретів героїв, хронологічного викладу подій, звуконаслідування тощо.
Причинами виникнення потреби в документальній прозі українська дослідниця Т. Денисова називає політичні та соціально-культурні зміни, пов’язані, насамперед, з війною у В’єтнамі, зародженням руху хіпі, протестами проти расизму. Засновником жанру нової журналістики (new journalism) вважають Тома Вулфа, письменника, публіциста і журналіста.
В Україну нон фікшн література потрапляє переважно в перекладеному вигляді. Працюють в цьому жанрі і українські журналісти – Макс Кідрук, Ірена Карпа, Світлана Пиркало, Марія Мицьо та інші.
Види сучасного нон фікшн
Художній репортаж вимагає детального вивчення подій та їх наслідків. В його основі лежить безпосереднє спілкування журналіста з очевидцями, показ сьогодення в єдності з минулим, різноманітна драматургія. При цьому автор виступає здобувачем цікавих фактів і свідчень, але не претендує на надмірне їх узагальнення.
Сучасному читачу цікаві різні теми, які може дослідити публіцист. Тому зарубіжний і український нон фікшн має багато підвидів:
- підручники і самовчителі;
- травелоги (подорожні нотатки);
- мемуари та біографії відомих людей;
- документальні хроніки;
- наукові дослідження;
- словники, енциклопедії;
- юзер-гайди або керівництва для користувачів;
- есе та критика.
Підбірка нон фікшн новинок
Пропонуємо топ популярних книг у жанрі літературної журналістики:
- «Створи StoryBrand. Розкажи історію бренду, і тебе почують» Дональда Міллера буде корисна копірайтерам та смм-никам. Основи сторітелінгу, які книга дозволяє опанувати, допоможуть наблизити свою цільову аудиторію, створити довірливі стосунки між клієнтом і працівниками компанії, підвищити привабливість послуг і продуктів.
- «Настільна книга громадянина розповідає про основні закони нашої країни та основи міжнародного права в доступній і лаконічній формі: про пенсійну та освітню реформи, права жінок в Україні, захист своїх прав і свобод.
- «Хуцпа. Чому Ізраїль став світовим центром інновацій та підприємництва». Інбал Аріелі, інсайдер у галузі розвитку підприємництва в цій країні, досліджує внутрішні причини бурхливого розвитку Ізраїлю. Причина успіху – основи виховання молоді у дусі прийняття новаторства і розвитку творчого мислення, готові моделі стратегій для бізнесменів початківців та підтримка держави.
Літературна журналістика дає можливість «почути» кращих експертів, науковців та бізнесменів, опанувати нові знання та постійно розвиватись. Купити нон фікшн на різноманітну тематику можна в інтернет-книгарні ДК («Дім Книги»): https://dk-books.com/collections/novinki-non_fikshn/