Як правильно розмістити серверну стійку в приміщенні: облаштування приміщення для серверних стійок та телекомунікаційного обладнання
Правильно облаштувати кімнату для серверного обладнання — ключове завдання сисадміна. Просто поставити стійки серверні в якомусь приміщенні — то не добре. Адже створити серверний зал — дуже кропітка робота. Щоб серверна стійка виконувала своє призначення, варто розмістити її разом з обладнанням у правильних умовах. Отже, планування тут займає чільну роль.
Як правильно підготувати приміщення під серверну, як створити належні умови для серверних стійок та телекомунікаційного обладнання — читайте в статті.

Аналіз приміщення та вибір місця для розміщення стійок
Це важливий етап. Спочатку треба придумати, де буде розміщена серверна стійка. І це треба робити задовго до того, як обладнання перестане вміщатися в одну стійку. Чого так? Бо деякі мережі потребують лише пари стійок, а для деяких потрібно розташувати стійки у декілька рядів. Тож продумати, скільки обладнання буде потрібно для вашої мережі з урахуванням апгрейду та розширення, та скільки стійок, треба з самого початку.
Отже, щоб організувати нормальну серверну кімнату потрібно дотримуватися таких умов:
- оптимальний мікроклімат;
- захист від стрибків напруги та відключень електроживлення;
- централізація розміщення обладнання;
- захист від крадіжки та неправомірного доступу.
Вимоги до ідеального приміщення для розташування серверних стійок описані стандартом TIA-569. Однак у реальності рідко коли можна підібрати та облаштувати серверне приміщення належним чином — в точності як у зразку. Тож ми наводимо лише ключові аспекти.
Добре вибрати приміщення, яке буде знаходитись в середині офісу. Так вам буде простіше підвести всі необхідні кабелі. Стелі у кімнаті мають бути високими, мінімум 2,5 метра. Бо необхідно не просто втулити високу стійку, а ще й організувати нормальне відведення тепла.
Стосовно безпеки:
- Доступ до стійок має бути лише у деяких співробітників,
- Фальш-стелі повинні бути без трубопроводів, дренажних систем чи інших комунікацій: інакше великий ризик затоплення.
- У приміщенні не повинно бути вікон, щоб влітку воно не нагрівалось. До того ж відсутність вікон — додатковий захист від зламу приміщення.
Підготовка приміщення для стійки 19 дюймів: організація електрики, охолодження та пожежної безпеки
Почнемо з електрики. Тут є одне просте правило: щоб забезпечити стійкість до відмов, треба облаштувати кожний елемент електроживлення у подвійній кількості. Це стосується:
- Кабелів живлення — якщо один вийде з ладу, буде другий, і навіть на безперебійник не знадобиться перемикатися (хоча ДБЖ все одно потрібен, і не один).
- Системи освітлення — окрім основної, має бути ще й резервна. Однак остання маж запитуватися від додаткового джерела живлення, щоб при аварії все обладнання продовжило працювати.
Стосовно охолодження. Клімат у кімнаті для серверного обладнання має бути сухим (діапазон вологости — 45-60%), температура не повинна виходити за діапазон 18-25 градусів тепла.
Як і при організації електроживлення, кліматичних систем також має бути дві штуки: два кондиціонери — у приміщенні (або більше, якщо кімната велика). Це ж правило діє і для системи пожежогасіння та сигналізації.
Заборонено! Використовувати порошкові вогнегасники та фреон, бо вони можуть пошкодити мережеве обладнання.
Для захисту від крадіжки та несанкціонованих маніпуляцій з обладнанням, потрібно зарити доступ до серверної кімнати й організувати систему відеонагляду. Зрозуміло, що співробітникам, які обслуговують обладнання, треба надати пропуски. Добре, якщо ви поєднаєте систему контролю та управління доступом з відеонаглядом та пожежною сигналізацією.
Що ще треба знати:
- Щоб стійка для мережевого обладнання не впала, потрібна рівна підлога. Якщо є нерівності, можна оснастити стійку ніжками. Однак варто враховувати, що вантажопідйомність знизиться.
- Стійки, які мають бути мобільними, можна облаштувати колесами. Це, як і у випадку з ніжками, зменшує максимальну вагу, яку може витримати конструкція.
- Для економії місця серверні стійки розташовують одна до одної у ряди. Якщо стійок багато, відстань між рядами має становити хоча б метр, щоб обладнання було комфортно обслуговувати.
Висновок
Кожна серверна має відображати потреби конкретного підприємства, тому можна сказати, що кожне таке приміщення є унікальним. Головне, щоб стійки підходили до обладнання, яке планується встановити, та розташовувалися у надійному, добре вентилюємому сухому приміщенні. Самі ж моделі можна підібрати на сайті https://e-server.com.ua/uk/. Завітайте, щоб підібрати оптимальні стійки, а також мережеве обладнання.